Îmbătrânirea, mituri și adevăruri

Îmbătrânirea este o parte naturală vieții, iar Organizația Mondială a Sănătății susținea că între anii 2000 și 2050 procentul populației cu vârsta peste 60 de ani ar urma să crească de la 11 la 22%. Primul lucru care ne vine în minte atunci când ne gândim la îmbătrânire este deteriorarea care are loc la nivel fizic, însă partea bună este că ea poate fi încetinită.

Activitatea fizică și dieta au rol deosebit de important, mai ales că atunci când sunt neglijate pot să apară hipertensiunea arterială, kilogramele în plus și scăderea densității osoase. În plus, percepția pozitivă asupra îmbătrânirii este și ea de mare ajutor. În acest articol demontăm miturile despre îmbătrânire și ne bucurăm la maximum de tot ceea ce are de oferit această etapă a vieții.

Seniorii nu ar trebui să facă sport

Greșit! Menținerea activității fizice crește forța musculară, reduce depunerile de grăsimi și îmbunătățește sănătatea mintală. Unele persoane consideră că odată cu îmbătrânirea, mișcarea fizică nu le mai aduce niciun fel de beneficiu. Cu toate acestea, există dovezi potrivit cărora mișcarea reduce riscul de a dezvolta Alzheimer și alte forme de demență. Consultați medicul în legătură cu tipurile de exerciții fizice recomandate.

Îmbătrânirea: vârstnicii au nevoie de mai puțin sau mai mult somn

Aici există mai mulți factori implicați. Seniorilor le este mai greu să adoarmă, iar somnul lor tinde să fie fragmentat. Acest lucru ar putea explica de ce vârstnicii au nevoie de somnul de după-amiază. Pe măsură ce survin modificări la nivelul organismului, ritmul circadian poate fi întrerupt. În plus, unele probleme de sănătate care intervin la vârste înaintate pot cauza disconfort, influențând abilitatea de a adormi și de a se odihni profund. Potrivit experților, persoanele între 61 și 64 de ani au nevoie de 7-9 ore de somn, iar cele peste 65 de ani au nevoie de 7-8 ore.

Cum să aveți un somn odihnitor după vârsta de 40 de ani

Doar femeile suferă de osteoporoză

Osteoporoza poate afecta ambele sexe, însă femeile se confruntă mai des cu această problemă. Fundația Internațională a Osteoporozei estimează că, la nivel global, una din trei femei cu vârsta peste 50 de ani suferă de osteoporoză și unul din cinci bărbați. Pentru a reduce riscul este recomandat să consumați alimente bogate în calciu și vitamina D, și să faceți mișcare.

Creierul încetinește pe măsură ce îmbătrânim

Termenul declin cognitiv se referă la o scădere graduală a funcționării mintale pe măsura îmbătrânirii. Riscul de a dezvolta demență crește odată cu vârsta, dar nu afectează toți adulții în vârstă. Se estimează că la nivel mondial între 5 și 8% dintre oamenii peste 60 de ani suferă de demență. În plus, declinul cognitiv nu semnalizează neapărat instalarea demenței. Instalarea declinului cognitiv poate fi întârziată prin reducerea factorilor cardiovasculari precum diabetul, obezitatea, fumatul, hipertensiunea arterială. Un aport important îl are și dieta.

Bolnavii de Alzheimer ar putea să-şi recapete memoria

Niciodată nu este prea târziu să se renunțe la fumat

Foarte mulți seniori fumători susțin că, dată fiind vârsta înaintată, nu mai are niciun rost să renunțe la fumat. Sfatul specialiștilor este acela că, indiferent de vârstă, starea de sănătate se va îmbunătăți după ce o persoană va renunța la acest viciu. Unele schimbări pot surveni imediat, altele pe termen lung, însă niciodată nu este prea târziu.

Sursa: medicalnewstoday.com

Cuvinte-cheie: , , , , , ,

Fii conectat la noutățile și descoperirile din domeniul medico-farmaceutic!

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.




Comentarii

Utilizam datele tale in scopul corespondentei. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Politica de confidentialitate