Protocol de colaborare pentru prevenția bolilor cardiovasculare între Societatea Română de Cardiologie, Fundația Română a Inimii și Alianța Pacienților Cronici din România

res-Poza protocol colaborareSocietatea Română de Cardiologie (SRC), Fundația Română a Inimii (FRI) și Alianța Pacienților Cronici din România (APCR) au semnat săptămâna trecută protocolul de colaborare Împreună pentru sănătatea inimilor noastre în vederea prevenirii primare și secundare a bolilor cardiovasculare, principala problemă de sănătate la nivel național.

60% dintre decesele anuale din România, cauzate de bolile cardio

Bolile cardiovasculare, cu precădere cardiopatia ischemică și accidentul vascular cerebral, constituie cele mai importante cauze de îmbolnăvire și mortalitate din România. Astfel, circa 60% dintre decesele care se înregistrează în fiecare an la nivel național sunt determinate de bolile cardiovasculare, în condițiile în care media în Comunitatea Europeană este de 46%.

„Prin semnarea acestui protocol, SRC, FRI și APCR se aliază în lupta pentru prevenirea BCV și totodată fac un apel privind prioritizarea acestor afecțiuni în politicile de sănătate, în contextul în care BCV sunt responsabile de aproximativ 60% dintre decesele înregistrate anual în România. Considerăm că programele pentru prevenția BCV ar trebui să constituie o prioritate națională și să beneficieze de implicare și susținere la toate nivelurile, de la cel al publicului larg și al mass-media, până la nivelul factorilor decizionali”, a declarat Dr. Gabriel Tatu-Chiţoiu, Președinte al SRC.

Conștientizarea și educarea publicului larg, principalele obiective

Principalele obiective ale protocolului de colaborare semnat de SRC, FRI și APCR vizează crearea și implementarea de programe și campanii de conștientizare și educare a publicului larg, cu precădere a celui tânăr, cu privire la prevenția primară și secundară a bolilor cardiovasculare. SRC, FRI și APCR încurajează implicarea în sprijinirea și dezvoltarea unor inițiative de prevenire a bolilor cardiovasculare a instituțiilor media, autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, a societăților comerciale sau organizațiilor non-profit din România.

În prezent, SRC, FRI și Athletic Cardioclub (ACC) derulează programe care vizează prevenția primară a bolilor cardiovasculare care includ programul național și aplicația de autodiagnostic al hipertensiunii arteriale, programul/aplicația dedicată combaterii sedentarismului, programul de prevenire și combatere a efectelor produselor din tutun, programul Stil de viaţă sănătos, destinat prevenirii și combaterii efectelor excesului de colesterol, al alimentației dezechilibrate, obezităţii, diabetului ş.a.

Protocolul semnat de SRC, FRI și APCR vizează și o serie de demersuri pentru asigurarea accesului publicului larg la toate mijloacele de terapie și prevenție secundară a bolilor cardio.

Text: Dana Săporan

Cuvinte-cheie: , , , , ,