Informarea consumatorilor de produse farmaceutice

Prin campania "O 9 atitudine!",
A.N.P.C.P.P.S. Romania si Fundatia OZONE
informeaza consumatorii de produse farmaceutice

Bucuresti, 18 iunie – Campania "O 9 atitudine!" organizata de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (A.N.P.C.P.P.S. Romania) in parteneriat cu Fundatia OZONE si-a propus sa informeze consumatorii de produse farmaceutice cu privire la drepturile lor si la pericolele automedicatiei irationale.
Pliante cuprinzand informatii de genul: "Conditii pentru obtinerea de retete compensate sau gratuite", "Drepturile si obligatiile asiguratilor", "Automedicatia rationala" sau "Cum poti face o plangere eficienta" vor putea fi gasite in Centrele de Informare si Consultanta ale Consumatorilor, cat si in sediile Partenerilor A.N.P.C.P.P.S. Romania. Modelul de pliant pe dome-niul farmaceutic se regaseste si pe site-ul www.o9atitudine.ro si www.protectia-consumatorilor.ro, sectiunea Campanii.
"Prin aceasta campanie speram sa venim in ajutorul tuturor oamenilor care, atunci cand au o pro-blema cu privire la produsele farmaceutice sau la drepturile si obligatiile lor de asigurati, nu stiu ce sa faca si cui sa se adreseze, preferand, de cele mai multe ori, sa taca sau sa ignore situatia. De aceea, programul O 9 atitudine este un program nu numai de informare, dar si de educare a populatiei, fiecare persoana trebuind sa actioneze in calitate de cetatean responsabil," afirma Doina Stuparu, Director Executiv A.N.P.C.P.P.S.
Fiecare asigurat trebuie sa stie ca are dreptul la servicii de asistenta medicala, medicamente, materiale sanitare si dispozitive medicale in mod nediscriminatoriu, in conditiile legii, sau ca poate beneficia de servicii de asistenta medicala preventiva si de promovare a sanatatii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor. In acelasi timp, una dintre obligatiile de baza ale asiguratilor este sa se inscrie la medicul de familie.
Privind automedicatia, consumatorii sunt sfatuiti sa citeasca prospectul medicamentului, verificand toate informatiile: denumirea produsului, producatorul, numele detinatorului autorizatiei de punere pe piata, ingredientele active ale medicamentelor, forma de prezentare, proprietatile si indicatiile terapeutice, dozele si modul de administrare, precautiile de utilizare, contraindicatiile etc.
In 2006, Fundatia OZONE a dat publicitatii primul studiu din Romania privind fenomenul automedicatiei, care a demonstrat faptul ca 73% din populatia tarii isi administreaza medicamente fara a consulta in prea-labil un medic specialist.

Fii conectat la noutățile și descoperirile din domeniul medico-farmaceutic!

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.





    Comentarii

    Utilizam datele tale in scopul corespondentei. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.