Aveți psoriazis? Iată cum puteți ține depresia la distanță!

Psoriazisul nu este o simplă problemă a pielii care va dispărea de la sine, ci este o boală cronică autoimună cu implicații importante chiar și asupra echilibrului emoțional. Are un caracter imprevizibil, cu leziuni care variază ca aspect și apare din cauza unei reînnoiri accelerate a celulelor epidermei. Există mai multe tipuri de psoriazis, iar stresul poate agrava simptomele, calitatea vieții fiind afectată. Adesea, persoanele cu psoriazis pot deveni depresive, femeile fiind mai expuse acestui risc, din cauza faptului că boala afectează aspectul fizic.

Dacă suferiți de psoriazis, este important să luați în calcul câteva aspecte care pot contribui la îmbunătățirea simptomelor și care să vă ajute să țineți depresia la distanță.

Încercați yoga, tai chi sau pilates

Aceste activități sunt modalități extraordinare de relaxare, deconectare, de reducere a stresului. Vă vor ajuta să vă concentrați, să meditați și să uitați de stresul cotidian. În plus, contribuie la eliberarea endorfinelor, substanțe care produc starea de bine. Important este să vă odihniți bine, să nu dormiți nici prea puțin, dar nici prea mult. Adesea, persoanele depresive au tendința de a petrece foarte mult timp în pat, aspect deloc productiv.

Managementul stresului și alimentația

În teorie… stresul ar putea părea ușor de manageriat. Tocmai de aceea trebuie să treceți de la teorie la practică. Bucurați-vă de timpul liber, de prieteni, de familie, renunțați la activitățile care nu vă fac plăcere și încercați să aveți o alimentație corectă. Dieta trebuie să conțină fructe și legume, carne slabă și pește. Sunt recomandate cerealele integrale, un aport redus de zahăr și grăsimi. Renunțați la fast-food și în general la prăjeli.

Petreceți timp în aer liber

Expunerea la lumina zilei, mai ales la soare, are efect terapeutic și ajută organismul să-și reseteze ceasul intern. În egală măsură, terapia pe bază de lumină artificială (fototerapia), sub îndrumare medicală, se pare că ar avea rezultate pozitive. Așadar, fie că este o zi însorită sau una înnorată, profitați de o plimbare de 30 de minute în aer liber. Nu uitați însă să folosiți un produs cu factor de protecție solară.

Cereți ajutor de specialitate

Dacă simțiți că sunteți coplesiți de tristețe, este cazul să apelați la ajutor de specialitate. Când activitățile care vă făceau plăcere în trecut nu mai prezintă niciun interes, dacă melancolia nu dispare după două săptămâni, ar trebui să cereți ajutorul unui psiholog pentru consiliere. Este foarte important să urmați întocmai tratamentul prescris de către medic pentru psoriazis, iar pentru ameliorarea senzației de mâncărime și disconfort, puteți apela și la ingredientele naturale, însă doar după ce ați discutat cu specialistul.

Cuvinte-cheie: , , ,

Fii conectat la noutățile și descoperirile din domeniul medico-farmaceutic!

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.




Comentarii

Utilizam datele tale in scopul corespondentei. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Politica de confidentialitate